Till alla inlägg

Koordinator ekonomi & administration

Nyhet
2025-10-02

SIQ – Institutet för kvalitetsutveckling söker en driven och serviceinriktad generalist som vill kombinera arbete med ekonomi och administration med samordning, medlemskontakt och stöd till verksamheten. Rollen är bred och varierad – med tyngdpunkt på ekonomiadministration – och passar dig som trivs med att både arbeta strukturerat och bidra till att utveckla effektiva processer.

Om rollen

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ekonomiadministration (ca 50 %):

  • löpande bokföring, fakturahantering och avstämningar
  • underlag för rapportering och redovisning
  • ’stöd i budgetarbete och ekonomiska uppföljningar

Administration och samordning:

  • koordinera och boka möten, utbildningar och event
  • kontakt med medlemmar och externa parter
  • hantera register, utskick och enklare kommunikationsuppgifter
  • förbereda och bereda beslutsunderlag
  • stödja projekt och nätverk med administration och uppföljning

Verksamhetsstöd och utveckling:

  • bidra till att effektivisera och digitalisera processer
  • arbeta proaktivt för att identifiera förbättringsmöjligheter
  • vara en central servicefunktion som underlättar för kollegor och medlemmar

Kvalifikationer

  • relevant utbildning inom ekonomi/redovisning
  • erfarenhet av ekonomiadministration, gärna kombinerat med annan administration eller samordning
  • mycket goda kunskaper i Excel och vana att arbeta med digitala verktyg
  • intresse för och gärna kunskap om kvalitetsfrågor och hållbar utveckling
  • förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
  • erfarenhet av att förbereda och bereda beslutsunderlag är meriterande

Personliga egenskaper 

  • serviceinriktad och kommunikativ, med förmåga att skapa goda relationer
  • strukturerad, noggrann och van att arbeta med flera parallella uppgifter
  • ordningsam och lösningsorienterad, med känsla för detaljer
  • tycker om människor och värdesätter goda relationer
  • proaktiv och självgående, men också en lagspelare som gärna stöttar andra
  • trivs i en roll där du både får ta ansvar för löpande ekonomi och ”få saker att hända”

 

Vi erbjuder 

En möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklingsinriktad miljö där du får en central roll i att stötta SIQ:s arbete för kvalitet, hållbarhet och utveckling i hela samhället.

Placeringsort: Centralt i Stockholm
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders provanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Rekryterande chef: Kajsa Nyman, kajsa.nyman@siq.se

SIQ sitter i vackra lokaler i centrala Stockholm, fem minuter från T-centralen. Det är en arbetsplats där vi arbetar både i team och tillsammans över gränser, men där du också driver egna frågor och ansvar. Rollen kräver självledarskap, eget driv och en förmåga att bidra med kunskap och kompetens i olika teamkonstellationer.

👉 Välkommen att söka!

Skicka din ansökan med CV och motiverande brev om varför du är rätt för tjänsten senast den 24 oktober, till siq@siq.se.

Vänligen märk samtliga bilagor (CV samt motiverande brev) med ditt namn i rubriken på varje bilaga.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Vi undanbeder oss kontakt från rekryteringsföretag och annonsföretag. SIQ hanterar alla rekryteringsprocesser i egen regi.