SIQ – Institutet för kvalitetsutveckling söker en driven och serviceinriktad generalist som vill kombinera arbete med ekonomi och administration med samordning, medlemskontakt och stöd till verksamheten. Rollen är bred och varierad – med tyngdpunkt på ekonomiadministration – och passar dig som trivs med att både arbeta strukturerat och bidra till att utveckla effektiva processer.
Om rollen
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ekonomiadministration (ca 50 %):
- löpande bokföring, fakturahantering och avstämningar
- underlag för rapportering och redovisning
- ’stöd i budgetarbete och ekonomiska uppföljningar
Administration och samordning:
- koordinera och boka möten, utbildningar och event
- kontakt med medlemmar och externa parter
- hantera register, utskick och enklare kommunikationsuppgifter
- förbereda och bereda beslutsunderlag
- stödja projekt och nätverk med administration och uppföljning
Verksamhetsstöd och utveckling:
- bidra till att effektivisera och digitalisera processer
- arbeta proaktivt för att identifiera förbättringsmöjligheter
- vara en central servicefunktion som underlättar för kollegor och medlemmar
Kvalifikationer
- relevant utbildning inom ekonomi/redovisning
- erfarenhet av ekonomiadministration, gärna kombinerat med annan administration eller samordning
- mycket goda kunskaper i Excel och vana att arbeta med digitala verktyg
- intresse för och gärna kunskap om kvalitetsfrågor och hållbar utveckling
- förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
- erfarenhet av att förbereda och bereda beslutsunderlag är meriterande
Personliga egenskaper
- serviceinriktad och kommunikativ, med förmåga att skapa goda relationer
- strukturerad, noggrann och van att arbeta med flera parallella uppgifter
- ordningsam och lösningsorienterad, med känsla för detaljer
- tycker om människor och värdesätter goda relationer
- proaktiv och självgående, men också en lagspelare som gärna stöttar andra
- trivs i en roll där du både får ta ansvar för löpande ekonomi och ”få saker att hända”
Vi erbjuder
En möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklingsinriktad miljö där du får en central roll i att stötta SIQ:s arbete för kvalitet, hållbarhet och utveckling i hela samhället.
Placeringsort: Centralt i Stockholm
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders provanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Rekryterande chef: Kajsa Nyman, kajsa.nyman@siq.se
SIQ sitter i vackra lokaler i centrala Stockholm, fem minuter från T-centralen. Det är en arbetsplats där vi arbetar både i team och tillsammans över gränser, men där du också driver egna frågor och ansvar. Rollen kräver självledarskap, eget driv och en förmåga att bidra med kunskap och kompetens i olika teamkonstellationer.
👉 Välkommen att söka!
Skicka din ansökan med CV och motiverande brev om varför du är rätt för tjänsten senast den 24 oktober, till siq@siq.se.
Vänligen märk samtliga bilagor (CV samt motiverande brev) med ditt namn i rubriken på varje bilaga.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi undanbeder oss kontakt från rekryteringsföretag och annonsföretag. SIQ hanterar alla rekryteringsprocesser i egen regi.